zondag 23 oktober 2016

Laat het Upcycling beginnen!

Zo, dit is mijn eerste post op mijn blog. Ik heb het plan opgevat om te beginnen met naaien en hiervoor voornamelijk materialen te gebruiken die ik al heb of tweedehands kan kopen.

Ik ben op het idee gekomen toen ik graag wasbare billendoekjes wilde voor mijn dochtertje van drie maanden. Die dingen zijn behoorlijk prijzig als je ze nieuw koopt, dus bedacht ik ze om ze maar zelf te maken. In het verleden was ik al twee keer eerder aan het leren naaien begonnen, maar dit strandde telkens. Voornamelijk omdat ik ruzie kreeg met de naaimachine die ik had. Dus voor dit project ging ik langs mijn moeder die een hele fijne naaimachine had. Dat was me een verschil! En toen ze aanbood dat ik haar naaimachine tijdelijk mocht lenen, kon ik daar geen nee tegen zeggen. Meteen kreeg ik duizend en één plannen van wat ik wilde maken. Ik heb mijn hele pintrest vol gezet met allemaal leuke projecten.

Als stok achter de deur om het niet weer voortijdig op te geven, maar ook omdat het leuk is om het proces van leren naaien vast te leggen, ben ik dit blog begonnen. Ik wil de projecten die ik maak hier vastleggen  als iemand tips of trucks wilt delen dan is die welkom!

Mijn streven is om geen nieuwe stoffen te kopen, maar vooral te gebruiken wat ik al in huis heb of tweedehands kan krijgen en kopen. Dit lijkt me een extra uitdaging en als ik zo op het internet rond kijk, dan moet dat best gaan lukken!

Tot mijn volgende post!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten