maandag 14 november 2016

Van handdoek naar booster

Zoals ik al eerder vertelde gebruik ik voor mijn dochtertje wasbare luiers. Als de luiers, met name in de nacht, niet genoeg kunnen opnemen, dan kun je boosten. Oftewel extra inleggers erbij doen, zodat de luier extra vocht op neemt. Ik wilde graag bamboe booster, omdat bamboe veel opneemt, maar daar zit een flink prijskaartje aan. Dus ik wilde ze zelf gaan maken. Ik heb drie bamboehandoeken op de kop getikt en daar ben ik mee aan de slag gegaan.





Bij het eerste ontwerp heb ik een booster die ik al had als voorbeeld genomen en die drie keer uitgeknipt. Op elkaar gespelt en omgezoomd.









Dat was toch niet zo handig. De middelste laag zat nu half los. Dus bij poging twee heb ik de helft van de handdoek in drieën gevouwen en toen vastgenaaid.



Was al beter. Maar na een keer wassen begon de stof te rafelen en was de middelste laag op gaan proppen omdat die niet helemaal vast lag.  Hmm, was toch niet helemaal wat ik wilde. Mijn man kwam met het idee om extra naden te maken zodat de middelste laag bleef zitten en na even googlen zag ik dat ik de rand ook kon verstevigen met een steek die dichter bij elkaar zit. Geen idee hoe dat heet, maar dit werkte wel goed.



Dus zie hier, de nieuwe boosters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten