dinsdag 1 november 2016

Van romper naar romperverlenger Deel I

Voor mijn dochtertje gebruik ik wasbare luiers en daardoor zitten haar rompers vaak een beetje te strak, omdat de wasbare luiers iets groter zijn dan wegwerpluiers. Daar kun je handige romperverlenger voor kopen, maar natuurlijk ook zelf maken. Dat bleek een stuk makkelijker gezegd dan gedaan....

Dit was het idee. Van een oud rompertje de onderkant afknippen, aan elkaar naaien en afwerken. Easy! 

Ik knipte dus...



Ik maakte voor het eerst een bias (of is het biais?) bandje




En naaide her geheel aan elkaar. 



Oké, de afgewerkte rand is wat aan de dikke en brede kant, maar verder was ik tevree! Totdat ik nog eens keek op de site waar ik het idee vandaan had. Zij had de drukknoopjes anders zitten! Een rompertje erbij gepakt en ja hoor,verkeerd om!



Dus poging twee. Ondertussen een rompertje bestudeerd en besloten niet met een biasbandje te gaan werken, maar de zijkanten twee keer dubbel om te vouwen. Dus zo geknipt dat dat kon.



Zie hier het resultaat.... Tja ook niet echt denderend. Ja, hij zat goed in elkaar, maar echt netjes was het niet. En nu ziet niemand natuurlijk een romperverlenger zitten, maar nu ik toch bezig was wilde ik het ook goed doen ook. Verbeterpunten: niet vlak langs een drukknoopjes willen naaien, dat gaat echt niet! Een steek kiezen die netter oogt. Goed afspelden zodat het tricot niet blubbert en o ja, de helft korter, want dit is veeeel te lang.

Op naar poging drie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten