dinsdag 3 januari 2017

Kniepatches maken

Mijn zoontje draagt graag joggingbroeken. Ooit hebben we de strijd om hem in spijkerbroeken te hijsen verloren en sinds dien woont hij er praktisch in. Tot nu toe groeide hij altijd sneller dan dat hij ze kapot kreeg, maar nu moesten we er ook aan geloven, gaten in zijn broeken. Vreemd genoeg alleen op de rechter knie. Hij kon helaas niet uitleggen waarom dat was.



Zaterdag vliesofix gekocht en meteen mee aan de slag gegaan volgens de uitleg van By Miekk  Ik keek er een beetje tegenop, het leek me best wel ingewikkeld. Maar dat viel reuze mee. De vliesofix werkte heel simpel en het meeste werk was nog om de zijnaden van de broek open te tornen. De patches zelf zijn van een te kleine joggingbroek gemaakt. Dat smaakte naar meer, maar wilde kijken wat er nog meer mee kon.




 Dus een lapje en een oud shirt met een leuk plaatje gezocht. Mijn zoon wilde graag ook een spook, dus daar heb ik een silloutte van op internet gezocht. Flisofix erop gestreken en toen op de gaten gestreken.
 De plaatjes heb ik met een  platte locksteek nog extra vastgezet. Behalve het spook, die heb ik met een cordonsteek afgewerkt, omdat ik wilde dat het plaatje wat zichbaarder werd.  

Bij twee broeken waren de gaten echt helemaal door, Ik had ergens gelezen (geen idee meer waar) dat je dan het beste aan de achterkant ook een patch kon zetten, zodat er geen tenen achter blijven haken. Die heb ik erop gezet voordat ik de plaatjes erop zette. Hier zie je de binnenkant hoe dat eruit ziet. 

Doel voor januari:
1) Tien kledingstukken repareren of weer draagbaar maken --> 4 gedaan
2) Drie broekjes voor mijn dochter (Ja weer broekjes, ze blijft groeien dus de volgende maat alweer)
3) Twee wikkelrokken voor mezelf
4) Trui voor mijn zoon
5) Drie simpele tassen


Geleerd: Vliesofix is niet zo eng en werkt echt heel fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten