maandag 16 januari 2017

Lockbroekjes

Voor de kinderen vind ik het ideaal om met tricot te werken, maar dat is toch nog bar lastig met een naaimachine. Overal op het web las ik dat een lockmachine daar ideaal voor is. Onder het mom "als je het doet, moet je het goed doen", maar toch de stap gezet en een lockmachine aangeschaft.


Daar is die dan. Heb gekozen voor een merk lockmachine, want hoorde niet zulke hele goede dingen over de goedkopere van de Aldi en Lidl. En Wow, wat naait dat hemels. Roets, roets, roets en het zit in elkaar. Vind het ook erg meevallen qua moeilijk inrijgen enzo, vijf minuutjes en ik kan aan de slag. Best netjes voor een beginner.

 Op mijn planning stonden drie broekjes voor mijn dochtertje. Ik gebruikte weer het Oliverbroekje, maar nu een maatje groter. Mijn dochter draagt wasbare luiers en broekjes zitten vaak te strak. Ik gebruikte maat 74, deze was vervolgens te lang en iets te breed, maar qua lengte wel perfect. Dus vervolgens heb ik ze wat korter gemaakt en iets ingenomen aan de zijkant. Nu zitten ze helemaal goed.

De zwartgestreepte is gemaakt van een shirt van mijn moeder, heerlijke zachte stof, maar zou niet snel meer iets met strepen pakken. Dan zie je namelijk toch wel heel goed dat ik niet recht naai, hihi. Daarnaast heb ik ook nog twee wat dikkere lapjes stof gekocht bij de stoffenzaak bij ons in de buurt. Met boordstof, want dat leek mij fijner zitten dan een boord van de stof zelf. 


Doel voor januari:
- 10 van de 10 kledingstukken repareren of weer draagbaar maken
- 3 broekjes voor mijn dochter
- 2 wikkelrokken voor mezelf
- 1 trui voor mijn zoon
- 3 simpele tassen


Gaat goed met mijn doel voor januari. De broekjes kan ik afstrepen en ik heb ook nog een shirt voor mezelf verlengt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten