woensdag 14 december 2016

Onder de broek

De afgelopen twee weken niet zo heel veel tijd gehad om iets te schrijven. De ene naar de andere werd ziek en als ik dan even tijd had, dan ging ik liever even achter de naaimachine zitten. Het gaat dan ook aardig gestaagd met de challenge. De twee onderbroeken en broeken zijn inmiddels af. Van de broeken moet ik nog even foto's maken.

Ik heb even zitten rommelen met de tweelingnaald. Degene die ik had was gebroken, dus snel een nieuwe besteld via internet. Had een mooie brede gekocht, dat leek me wel wat. Maar.... blijkbaar moet je ook goed naar de dikte van de naalden kijken. Oeps, was iets van dikte 100, dus dat werkte voor geen meter. Dus snel weer nieuwe besteld, meteen twee verschillende diktes, 75 en 80, dan kan ik er mooi mee experimenteren. Dus weer wachten tot het geleverd werd en snel aan de slag. Maar het lukte me maar niet. Hij sloeg steken over en maakte propjes. Hierboven is een foto van een stuk wat nog aardig 'gelukt' is, kun je voorstellen hoe de rest was. Dus snel een berichtje op een Facebook groep gezet. Wat doe ik fout? Bleek ik een niet-stretch te hebben gekocht. Oeps, gelukkig was de andere wel stretch en kon ik het alsnog afmaken. Weer dus geleerd dat ik goed moet letten op welke naalden ik gebruik en koop. 

Zie hier het resultaat. Had bedacht om gewoon elastiek te gebruiken als bovenrand. Maar begon toch te twijfelen of dit wel fijn zou zitten. Dus er maar boordstof aan vast gemaakt met elastiek erin. Heb nu echt de neiging om er een hele boek achter elkaar te maken. Zijn zo leuk om te maken en vind ze er erg leuk uit zien. Maar zo veel onderbroeken heeft mijn zoontje helemaal niet nodig. Dus toch maar door naar het volgende project.

Het patroon komt net als hier van Oon. Als stof heb ik oude shirts gebruikt die mijn zoontje niet meer paste. 

Stand: 4 van de 10 kledingstukken gemaakt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten