dinsdag 27 december 2016

Pyjama party

Ik bleef nog even in de broeken, maar nu twee pyjama broeken voor mijn zoontje.
 Ik had een oud shirt van mijn man met twee coole draken erop. Dat leek mij wel iets voor mijn zoon. In eerste instantie wilde ik een patroon maken met zakken, alleen dat patroon bleek maar in één maat gratis te krijgen zijn en dat was nou net niet de maat van mijn zoon. Dus ik gebruikte het patroon van SewCanbe.com.

Ik wilde er in eerste instantie boordstof onder zetten zoals volgens patroon, maar de broek bleek veeeeeeel te kort te zijn. Miste gauw 12 cm. Maar goed dat ik dat even had nagemeten. Dus de schaar in een ander shirt gezet en daar twee extra stukken uitgeknipt. 

Uiteindelijk best wel een leuk effect met die extra stukken eronder. 

Ik had het principe nu wel door, dus de tweede volgde al snel. Ook hier was mijn stof veel te kort. Had hem namelijk uitgezocht uit mijn kast met het te kleine patroon. Omdat ik de stof toch al gewassen had, besloot ik maar gewoon weer hetzelfde te doen als bij de eerste en de pijpen te verlengen. 

Stand: 8 van de 10 kledingstukken gemaakt. Ben er bijna!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten