woensdag 28 december 2016

Van shirt naar hemd

Voor de laatste twee kledingstukken voor de challenge had ik twee hemden op het oog. Ik dacht dat die wel makkelijk zouden zijn, maar lees overal dat de boorden van tricot nog wel lastig kunnen zijn. Dus ik besloot te oefenen voordat ik echt aan de slag ging.


Ik heb twee hebben shirts van mijn zoontje gepakt, hij heeft er toch veel te veel, dus missen zal hij ze niet. De mouwen heb ik eraf geknipt.


Bij By Miekk vond ik twee technieken om boorden aan te zetten die ik alle twee wilde uitproberen. De eerste was met een tweelingnaald. Eerst de boord aanzetten op de goede kant en dan met een tweelingnaald doorstikken. Was ik niet heel tevreden over. Je zag overal goed waar ik mis gestikt had.

By Miekk heeft nog een andere manier, waarbij je de boord op de verkeerde kant vast zet en vervolgens over de rand heen vouwt. Dat wilde ik bij deze proberen, maar ik had het per ongeluk aan de  goede kant vastgezet. Er dus toch maar voor gekozen om het gewoon door te stukken, maar nu zonder tweelingnaald. Was ik best tevreden over en ik vond de wat brede boord ook wel stoerder ogen. 


Netjes naaien blijkt nog wel een kunst apart te zijn. Vooral bij de verdikkingen.


Mijn zoontje heeft twee hemden erbij en ik heb wat oefening gehad. Zo kon ik aan de slag met de hemden die ik wilde maken voor de challenge. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten